Випробування
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2019»
Номінація «Вчитель інклюзивного класу»
Конкурсне
випробування «Методичний практикум»
Мета: оцінити вміння
конкурсантів визначати рівень організації освітнього процесу в інклюзивних
класах закладів загальної середньої освіти.
Формат: аналіз відеозапису уроку в інклюзивному класі.
Аналіз здійснюється відповідно до форми спостереження за практикою вчителя
в інклюзивному класі та передбачає оцінювання: взаємодії учасників освітнього
процесу (вчитель-учень, вчитель-асистент, учень-учень); ефективності та
доцільності методів і прийомів роботи; інтеграції змісту навчального матеріалу;
урахування особливостей психофізичного розвитку дітей тощо.
Відеозапис уроку переглядається всіма конкурсантами одночасно; виконання
завдання (з можливістю повторного перегляду відеозапису) здійснюється
протягом 1 години на комп’ютері; для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється:
уміння конкурсанта визначати рівень організації
освітнього процесу в інклюзивному класі; обґрунтованість позиції та
лаконічність відповіді.
Конкурсне
випробування «Практична робота»
Мета: оцінити вміння конкурсантів обирати
оптимальні методи, прийоми, способи та засоби організації освітнього процесу в
інклюзивному класі.
Формат: адаптація/модифікація
навчальних завдань для дітей з
порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелекту, мовлення.
Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, тема
уроку, навчальні завдання) визначається шляхом жеребкування;
тривалість підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді
на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: доцільність та оптимальність обраних методів,
прийомів, способів та засобів; урахування
особливостей психофізичного розвитку дітей.
Конкурсне випробування
«Проект»
Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати
дослідницько-пошукову діяльність.
Формат: розроблення проекту.
Проблеми для розроблення проектів
визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються
серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту визначається конкурсантом;
тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин,
відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
дотримання структури проекту, доцільність
використання методів і засобів; урахування
особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами; відповідність між змістом діяльності
учасників проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність
проекту та його практична значущість.
Конкурсне
випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити
теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні:
75% від загальної кількості – основи
інклюзивного навчання, 25% – загальна
педагогіка та психологія; корекційна педагогіка та спеціальна психологія у
межах, необхідних для організації освітнього процесу в інклюзивних класах
закладів загальної середньої освіти.
Тести можуть
містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих,
встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної
послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсантів з
організації освітнього процесу в інклюзивному класі.
Формат: проведення уроку в початкових
класах з інклюзивним навчанням.
Кейс конкурсного випробування (клас, предмет, тема уроку) визначається
окремо для кожного конкурсанта шляхом жеребкування.
Оцінюється: володіння методиками роботи в
інклюзивному класі; науковість, творчий підхід; встановлення ефективних
способів комунікації; забезпечення
активної діяльності усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми
потребами; результативність та практична доцільність; професійні якості
вчителя.
Номінація «Географія»
Конкурсне випробування «Дослідження»
Мета:
оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат:
розроблення програми дослідження відповідно до тематик, передбачених начальною
програмою.
Тематика дослідження визначається
шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 2 години;
тривалість презентації – до 20 хвилин; відповіді на запитання журі – до 5
хвилин.
Оцінюється: доцільність використання методів і засобів; відповідність
між темою, метою, завданнями дослідження; логічність визначення завдань, структури дослідження,
очікуваних продуктів і результатів; педагогічна цінність дослідження.
Конкурсне випробування «Методичний
практикум»
Мета: оцінити методичну
майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи у
компетентнісному полі Нової української школи.
Формат: проведення фрагменту
уроку та демонстрація методів, прийомів, способів, засобів, форм діяльності (за
вибором конкурсанта), що спрямовані на формування географічної компетентності
учнів.
Тема уроку визначається для
кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки (з
мультимедійною презентацією) –
1 година; тривалість виступу – до 15
хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів,
засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей,
зокрема географічної, їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній, взаємодія учасників освітнього процесу.
Конкурсне
випробування «Практична робота»
Мета: оцінити вміння конкурсантів використовувати картографічні джерела
інформації (топографічні, загальногеографічні, тематичні карти).
Формат: підбір картографічного матеріалу за темою та проведення
географічного дослідження (пояснення й оцінювання географічних процесів і явищ
з використанням паперових та електронних джерел).
Тема дослідження визначається для
кожного конкурсанта шляхом жеребкування; виконання завдання здійснюється на
комп’ютері протягом 2 годин, для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: уміння підбирати
картографічний матеріал за темою дослідження, аналізувати його та робити
висновки.
Конкурсне випробування
«Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити
теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні:
75% від загальної кількості – предмет і методика його
викладання, 25% – психологія й педагогіка.
Тести можуть містити завдання з
вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення
відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності,
відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне
випробування «Урок»
Мета:
оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат:
урок тривалістю 45 хвилин.
Теми
конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми;
розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Оцінюється: знання предмета,
методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на
формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей
і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та
практична доцільність, професійні якості вчителя.
Номінація «Захист Вітчизни»
Конкурсне випробування «Методичний
практикум»
Мета: оцінити
методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи
у
компетентнісному полі Нової української школи.
Формат: розроблення плану-конспекту
фрагменту уроку з пояснення нової теми та підготовка мультимедійної презентації
до нього.
Тема уроку обирається шляхом
жеребкування; виконання завдання здійснюється протягом 2 годин; для оцінювання
роботи шифруються.
Оцінюється: методична
компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів,
прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, їх
доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній; урахування сучасних
тенденцій розвитку військової справи.
Конкурсне
випробування «Практична робота»
Мета: оцінити вміння конкурсантів
організовувати виконання учнями практичних завдань у межах навчальної програми.
Формат: проведення фрагменту
уроку з виконання прийомів стройової, тактичної, вогневої підготовки; основ
цивільного захисту; домедичної допомоги.
Тема уроку обирається для кожного
конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість
підготовки – 1 година; тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання
журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння методикою
навчання; мотивація та активізація навчальної діяльності учнів; використання сценаріїв типових ситуацій, що
можуть виникнути під час ведення бойових дій, надзвичайних ситуацій та ін.; дотримання
статутів Збройних Сил України в межах навчальної програми предмета «Захист
Вітчизни»; володіння військовою термінологією.
Конкурсне випробування «Проект»
Мета:
оцінити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність.
Формат: розроблення
проекту.
Проблеми
для розроблення проектів визначаються журі з урахуванням їх актуальності та
значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема
проекту визначається конкурсантом; тривалість підготовки – 2 години; тривалість
презентації – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
дотримання структури проекту; доцільність
використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників
проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та
його практична значущість.
Конкурсне випробування
«Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити
теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні:
75% від загальної кількості – предмет і методика його
викладання, 25% – психологія й педагогіка.
Тести можуть містити завдання з
вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення
відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності,
відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне
випробування «Урок»
Мета:
оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок тривалістю 45 хвилин.
Теми
конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми;
розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Оцінюється:
знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід;
спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових
компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній,
результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.
Номінація «Основи здоров’я»
Конкурсне
випробування «Методичний практикум»
Мета: оцінити
методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи
у
компетентнісному полі Нової української школи.
Формат: розроблення плану-конспекту уроку у формі
соціально-просвітницького тренінгу.
Проблема для
розроблення плану-конспекту обирається шляхом
жеребкування; клас, тема уроку визначаються конкурсантом; виконання завдання здійснюється протягом 2 годин
на комп’ютері; для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється:
методична компетентність; урахування особливостей соціально-просвітницького
тренінгу; спрямованість обраних методів, форм, способів, засобів,
прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей, їх
доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній.
Конкурсне
випробування «Практична робота»
Мета: оцінити уміння
конкурсантів організовувати активну взаємодію учнів.
Формат: проведення
фрагменту уроку з використанням інтерактивних методів.
Тема уроку визначається для
кожного конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 1 година;
тривалість виступу – до 15 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння
інтерактивними методами, спрямованість обраних методів на формування ключових
та предметних компетентностей, зокрема здоров’язбережувальної, цінностей та
ставлень; доцільність обраних методів; урахування вікових особливостей учнів, взаємодія учасників освітнього процесу.
Конкурсне випробування
«Проект»
Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати
дослідницько-пошукову діяльність.
Формат: розроблення проекту.
Проблеми для розроблення проектів
визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються
серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту визначається конкурсантом;
тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин,
відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
дотримання структури проекту, доцільність
використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників
проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та
його практична значущість.
Конкурсне
випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні:
75% від загальної кількості – предмет і методика його
викладання, 25% – психологія й педагогіка.
Тести можуть
містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих,
встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної
послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат:
урок тривалістю 45 хвилин.
Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної
програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Оцінюється:
знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід;
спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових
компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній;
результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.
Номінація «Французька мова»
Конкурсне
випробування «Методичний практикум»
Мета: оцінити
методичну майстерність конкурсанта, його вміння використовувати сучасні підходи
у
компетентнісному полі Нової української школи.
Формат: розроблення плану-конспекту уроку.
Тема уроку
обирається шляхом жеребкування; виконання
завдання здійснюється протягом 2 годин на комп’ютері; для оцінювання роботи
шифруються.
Оцінюється:
методична компетентність; спрямованість обраних методів, форм, способів,
засобів, прийомів роботи на формування ключових та предметних компетентностей,
їх доцільність; реалізація наскрізних змістових ліній.
Конкурсне
випробування «Практична робота»
Мета: оцінити
вміння конкурсантів організовувати спілкування учнів у межах визначених тем і
ситуацій.
Формат: засідання дискусійного
клубу.
Тема дискусії визначається для кожного
конкурсанта шляхом жеребкування; тривалість підготовки – 1 година; тривалість
виступу – до 20 хвилин, відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: дотримання основних правил ведення дискусії,
організація діяльності вчителя та учнів, спрямованість на розвиток життєвих
умінь, мовна компетентність.
Конкурсне випробування
«Проект»
Мета: оцінити вміння конкурсантів проектувати
дослідницько-пошукову діяльність.
Формат: розроблення проекту.
Проблеми для розроблення проектів
визначаються журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються
серед конкурсантів шляхом жеребкування; тема проекту визначається конкурсантом;
тривалість підготовки – 2 години; тривалість презентації – до 20 хвилин,
відповіді на запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
дотримання структури проекту, доцільність
використання методів і засобів; відповідність між змістом діяльності учасників
проекту, очікуваними продуктами і результатами; педагогічна цінність проекту та
його практична значущість.
Конкурсне
випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: оцінити теоретичні знання конкурсантів.
Формат: комп’ютерне тестування; питання розподіляються у співвідношенні:
75% від загальної кількості – предмет і методика його
викладання, 25% – психологія й педагогіка.
Тести можуть
містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих,
встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної
послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат:
урок тривалістю 45 хвилин.
Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної
програми; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Оцінюється:
знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід;
спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових
компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній;
результативність та практична доцільність, професійні якості вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар